Thursday, March 1, 2012

Progress Report..

Tajuk tak bole blah hahaha...tak dak apa2 pun,just nak berkongsi perkembangan anak aku sorang nie..kalau kita tanya nak adik dak?dia jawab tak mau.kalau tanya nak baby dak?dia jawab nak. tau tak sebab apa dia nak?sebab dia la baby tu huhuhu..Kalau aku or mama dia panggil nama dia "Iena" dia marah aku,kekadang tu buat tak tau ja....dia suruh panggil dia "Baby"..so mcm mn tu..semua barang2 dia punya..barang org lain pun dia punya jugak..kekdang tu sakit kepala jugak nak control..Lagi 2 bulan dia dah masuk 4 tahun..kejap ja rasa..Sekarang nie,ckp mmg byk laa..tak berhenti ckp..dia akan stop berckp bila dia kena marah or tido ja..pot pet pot pet jaa..

Aktiviti mlm pulak,dia akan minta nak main game kat laptop.."papa,baby nak main game"..dgn nada yang manja pulak tu,sapa yang tak cair..so bg la dia main..main plak game Barbie ja..game tukar2 baju...tak pe la,aku think positive supaya dengan minat anak aku tu,anak aku dpat berfikiran lebih kreatif nnti..

Kalau nak tido plak,mesti cari pasal ngan aku dulu..ada ja yg tak kena..kena marah or kena tegur,baru nak tido..biasala,dia buat kita rasa bersalah keesokkan harinya..bila kita g kerja,kita akan teringat yg kita marah dia...so tak sabar nak balik jumpa dia..then bila jumpa dia,dia akan tnya semula kat kita,"papa,kenapa papa marah baby semarin(semalam+kelmarin la tu)?"..sayu ja dgr..

Tapi untuk pengetahuan anak papa,papa sgt syg kat baby tau!!!....











No comments:

Post a Comment