Friday, May 22, 2009

Wayang...



Angels and Demons..

Hari ni aku and wife tersayang pergi menonton filem 'Angels and Demons' kat TGV Jusco Prai. Mulanya tak da plan nak tgk wayang pun..lepas makan terus ke Jusco and saja ja lalu kat TGV..sekali tgk ada tayangan filem ni masa kami sampai..kiranya baru lewat 5 minit..tanya org kaunter tu,dia cakap baru je start(Iklan)..movie tu tak start lg..so terus decide tgk filem tu..

Mula2 rasa mcm bosan je cerita nie..sebab masa yang sama ada cerita 'Night At Museum 2'..cerita kelakar..so tak pe la..maka masuk la kami ke panggung 3..

Keadaan dah gelap dlm panggung..so on handphone terus cari tempat duduk..nasib baik duduk barisan belakang sekali..so tak susah la sgt nak cari tempat..tak ramai pun tgk cerita nie..masa kami masuk,cerita baru nak start..so ok la..

Start je cerita..mata aku memang tak alih tempat lain la..best gila cerita nie..

memang kena berfikir tgk cerita nie..siap discuss ngan wife,sapa yang jahat dlm cerita nie..so kena la tunggu sampai habis nak tgk sapa yang jahat..

Sebenarnye cerita2 omputih nie sama je cerita dia..tapi diorng masukkan element2 yang aku rasa mind diorng ni memang hebat..diorg buat cerita nie nmpak best..Kiranye dlm filem tu cerita pasal nak selesaikan masalah pembunuhan paderi n ada bom nak letupkan Vertican City..so ada la simbol2 yang diorg kena solve kan..Nak selesaikan simbol2 tu je cerita nie..tapi so far best la cerita nie..tak rugi bayar tiket nak tgk cerita nie..

Ada satu part yg aku rasa terkena..ingatkan dah nak abis..kiranye hero yang nmpak baik dari awal cerita,hampir terkorban nak selamatkan tempat suci diorg..siap aku n wife rs sedih nie..

last2 dia yang jahat rupanye..kekeke padan muka aku..sapa suruh tgk..

lepas tgk cerita tu terus lepak kat Nash Donut..minum air kegemaran kami..Ice Choc..ermm sedapnyee..

No comments:

Post a Comment