Tuesday, September 15, 2009

Hujung Minggu Terakhir Bulan Puasa


Budak Comel tgh brsiap..tak nak pakai skarf..
siap nangis huhuhu..sedih tuu..


Kat Gurney Plaza..Bw Ariena bc buku kat MPH


Jeng2 jeng..barang yang aku n wife plan nk beli kat budak kecik Ariena.
Akhirnya menjadi milik dia hehehe..rantaian kasih le namanyee


Line Clear..most popular nasi kandar di Penang


Kat sini kami buka posa..Hameediyah restoren..
sedappp nasi kandar dia...

Perjalanan balik..jem la pulak kat town..


Atas feri..cantik suasana waktu mlm


Ariena n uncle Aidil..posing kat atas feri


Mama..tolong lepas kan Ariena dr pelukkan uncle..huhuhu


Hujung minggu baru nie..iaitu hari sabtu,kami sefamily termasuk uncle Ariena (adik ipar aku) telah plan nak p buka posa kat luar..buka posa kat penang (island ler)..so bangun je kami dari tido pagi Sabtu tu,kami pun bersiap p pulau..pagi2 pun pukul 10 gak bagun..plan nak buka posa jer..tetapi alang2 sampai sana..aku plan nak p Gurney plaza..nk beli barang kat budak comel Ariena..sbb tu bertolak awal..takut jem kat sana..nk raya la katakan..raya melayu,tetapi cina and india pun sibuk shopping gak..ini la dikatakan one malaysia..so far perjalan nak p gurney plaza ok je..jem sikit biasa la tu..siap naik feri lagi p sana kekeke..mcmla tak pernah naik feri..kami sampai kat sana dalam pukul 1 ptg..so berjalan n bershopping la kami kat sana..dapat jugak beli barang kat Ariena..kami kat gurney plaza sampai pukul 5 lbh..
pastu kami bertolak pulak p area Mydin..restoren kat area situ la kami plan nak buka posa..Kat area situ ada nasi kandar Line Clear n Restoren Hameydiah..kami pilih restoren Hameydiah untuk buka posa..,tapi kami p jln2 kat mydin dulu..pada masa yg sama aku p booking tempat duduk kat restoren kami nak buka posa..tempat ni kalu tak book awal memang melepas la..salah satu tempat yang Abah aku selalu bawak kami sekeluarga masa aku kecik2 lagi..bole dikatakan setiap bulan posa Abah akan bw kami buka posa kat situ..
Sebenarnya bole dikatakan tiap2 tahun aku bw mak n abah aku buka posa kat situ..tapi tahun ni abah n mak ada kerja kat Jitra,so aku n wife aku je la p..Teruskan tradisi every bulan posa..
Lepas buka posa..kami dengan perasaan puas hati..bertolak balik..sebelum sampai rumah..singgah pulak kat uptown area bandar perda (area rumah aku)..pastu baru kami balik kerumah..
Itu la cerita perjalanan kami hari Sabtu yang lepas..Besttt..tapi bulan posa dah nak abis..sedihnyee..

1 comment:

cingkoi lamsam said...

wa...ina g pulau x ajak...huhu
hmm mcm best je shoping kat pulau...
byk tol adiah utk ina,utk pak cik dia yg jauh ni x d ke???hihihihihi

Post a Comment